امروز یکشنبه 18 شهریور 1403
قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

پروفیل‌های درب و پنجره آلومینیوم را می‌توان از مهمترین مقاطع موجود در بازار به حساب آورد که از لحاظ شکل ساختاری و نوع جنس، مدل‌های مختلفی دارند. انتخاب پروفیل (profile) آلومینیوم مناسب نه تنها تاثیر قابل توجهی بر افزایش کیفیت و امنیت ساختمان‌ دارد، بلکه باعث زیبایی آن نیز می‌شود. همچنین مدل‌های مختلف این محصول به نوعی نقش عایق‌بندی ساختمان را نیز بر عهده دارند؛ زیرا می‌توانند مانع از نفوذ صدا، گرما، سرما و گرد‌وغبار به داخل ساختمان گردند. اگر در حوزه ساخت‌وساز فعالیت دارید و به دنبال اطلاع از قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره هستید، این مطلب از اصفهان سازه را از دست ندهید. در این مقاله ضمن معرفی انواع profile درب و پنجره، درباره کاربرد و بهترین تولیدکنندگان آن‌ها صحبت خواهیم کرد. همچنین عوامل موثر بر قیمت این محصولات را برخواهیم شمرد.

انواع پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

پروفیل‌‌های آلومینیومی در مدل‌های مختلف از جمله ثابت، کشویی و لولایی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. رنگ‌های متنوع این محصولات جذابیت نمای ساختمان را افزایش می‌دهند. همچنین پروفیل‌‌های ترمال بریک و ساده از دیگر انواع profile موجود در بازار هستند که برای ساخت انواع در و پنجره‌های دوجداره به کار می‌روند.   

  • پروفیل آلومینیوم ساده

پروفیل‌‌های آلومینیوم ساده یکی از انواع پروفیل‌های پرکاربرد در ساخت درب و پنجره هستند. در واقع این محصولات به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالا در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاطع ساختمانی در ایران معمولا در دو نوع ST و Coronet تولید می‌شوند. نوع ST به واسطه عایق بودن مناسب در برابر هوا، حرارت و دما و همچنین قفل مناسب فروش بالاتری در بازار دارد. این نوع متریال از آلومینیوم خالص ساخته شده و در ترکیبات خود هیچ‌گونه عایق حرارتی ندارد. پروفیل‌های ساده را می‌توان ارزان‌ترین نوع profile آلومینیوم در بازار دانست که برای ساخت درب و دریچه‌های ساختمان‌های واقع در مناطق آب‌وهوایی معتدل مناسب هستند.

  • پروفیل آلومینیوم ترمال بریک

یکی دیگر از انواع profile آلومینیوم در و دریچه موجود در بازار، نوع ترمال بریک است. این نوع پروفیل پیشرفته که به آن شکست حرارتی نیز می‌گویند، برای بهبود خاصیت عایق‌بندی حرارتی درب و دریچه‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. محصولات مورد بحث از دو بخش مجزا تشکیل شده‌اند که توسط یک لایه مانع عایق (معمولا از جنس پلی‌آمید) از یکدیگر جدا می‌شوند. این ویژگی به ویژه برای مناطقی با دمای متغیر بسیار مفید است، زیرا با کاهش اتلاف انرژی، هزینه‌های مربوط به انرژی سرمایشی و گرمایشی را کاهش می‌دهد. در ضمن، پروفیل‌‌های ترمال بریک در دو رنگ وجود دارند؛ بدین ترتیب می‌توانید نمای داخلی و خارجی در و دریچه‌ها را با رنگ‌های متفاوت طراحی نمایید. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که پروفیل‌‌های ترمال بریک برای ساخت درب و پنجره‌های مورد استفاده در مناطقی با آب‌وهوای گرم یا سرد مناسب هستند.  

  • پروفیل آلومینیوم و چوب

برای ساخت این نوع پروفیل‌‌ها از ترکیب آلومینیوم و چوب استفاده می‌شود. بنابراین اگر از پروفیل‌‌ آلومینیوم و چوب برای ساخت در و دریچه ساختمان خود استفاده کنید، می‌توانید از زیبایی ظاهری چوب در کنار استحکام آلومینیوم بهره ببرید. این نوع محصول برای ساخت درب و پنجره‌های ساختمان‌های لوکس و مجلل انتخاب ایده‌آلی است.

  • انواع پروفیل کرتین وال

علاوه بر مواردی که برای انواع profile آلومینیوم درب و پنجره نام برده شد، سه دسته‌بندی دیگر نیز برای آن وجود دارد.

  1. پروفیل‌های لولایی: این متریال برای ساخت در و دریچه‌های لولایی به کار می‌رود.
  2. پروفیل‌های کشویی: پروفیل‌‌های یاد شده برای ساخت درب و دریچه‌های کشویی کاربرد دارند. این محصولات دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله هدایت حرارت بالا، استحکام، تغییر نوع اتصال و ابعاد متنوع هستند.
  3. profile کرتین وال: این نوع پروفیل‌‌های آلومینیومی برای نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. پروفیل‌‌های کرتین وال علاوه بر زیباتر کردن نما، در برابر نفوذ آب، تبادل سرما و گرما، فشار باد و نیروی زلزله بسیار مقاوم هستند.

به طور کلی انتخاب نوع پروفیل آلومینیوم مناسب به عوامل مختلفی از جمله نوع کاربری، میزان استفاده و بودجه کارفرما بستگی دارد.

کاربردهای پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

پروفیل‌های آلومینیومی کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند که از آن جمله می‌توان به صنعت ساختمان‌سازی اشاره کرد. برای مثال ساخت درب و پنجره آلومینیومی از مهمترین موارد استفاده این فلز نقره‌ای رنگ و قابل بازیافت است. همچنین این سری از محصولات در صنعت بسته‌بندی غذا برای ساخت قوطی کنسرو به کار می‌روند. خودروسازی، هوافضا، پزشکی، داروسازی، تولید انرژی برق و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی نیز از دیگر صنایعی هستند که از این متریال استفاده می‌کنند.

تولید کننده گان پروفیل در و پنجره

شرکت‌های زیادی در ایران و سایر کشورها در زمینه تولید profile آلومینیوم فعالیت می‌کنند. خوشبختانه امروزه کارخانجات تولید آلومینیوم ایرانی به واسطه بهره‌مندی از دانش روز دنیا و ماشین‌آلات پیشرفته، توانایی رقابت با شرکت‌های خارجی را دارند. در ادامه چند نمونه از بهترین تولیدکنندگان profile در و دریچه آلومینیومی را معرفی خواهیم کرد.

  • شرکت آکپای

شرکت آکپای یکی از بزرگترین و معتبرترین پروفیل‌سازان پنجره‌های دوجداره آلومینیومی در ایران است. آکپای قوطی‌های آلومینیومی خود را در دو نوع ساده و ترمال بریک تولید کرده و با آن‌ها هر مدل دریچه‌ای را می‌سازد. از جمله مزایا و ویژگی‌های محصولات این مجموعه عبارتند از:

  1. مقاومت و طول عمر بالا
  2. امکان رنگ‌پذیری متنوع
  3. دارای استحکام و زیبایی بالا
  4. عایق در مقابل آلودگی هوا
  5. غیر قابل اشتعال
  6. مقاومت بالا در مقابل نفوذ رطوبت و آب
  7. عایق حرارتی مطلوب
  8. عایق صوتی خوب
  • اصفهان سازه

اصفهان سازه با بهره‌گیری از باکیفیت‌ترین متریال و پیشرفته‌ترین تجهیزات، مدل‌های مختلف درب و دریچه آلومینیومی را تولید و روانه بازار می‌کند. همچنین این شرکت در ساخت تولیدات خود از مرغوب‌ترین اتصالات بهره می‌برد. اصفهان سازه علاوه بر اینکه انواع درب و پنجره آلومینیومی استاندارد را ارائه می‌دهد، می‌تواند انواع درب و دریچه آلومینیومی سفارشی را نیز تولید نماید. قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره اختصاصی این شرکت با توجه به طرح و ابعاد متفاوت است.

این مجموعه به منظور رفاه حال مشتریان خود سایت اینترنتی خود را نیز راه‌اندازی کرده است. سهولت دسترسی، مناسب بودن قیمت، کیفیت بالای محصولات، امکان پرداخت سریع و تحویل به موقع از جمله مزایای خرید در و دریچه آلومینیومی از سایت اینترنتی اصفهان سازه هستند.

  • لورنزو

شرکت لورنزو نیز یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پروفیل آلومینیومی است که غالبا در زمینه ساخت پنجره‌های دوجداره ترمال بریک فعالیت دارد. محصولات این شرکت کیفیت و دوام بالایی دارند و برای استفاده در ساختمان‌های مدرن و لوکس بسیار مناسب هستند. برخی از مزایا و ویژگی‌های پروفیل‌های ترمال بریک این مجموعه به شرح زیر است:

  1. دارای طراحی زیبا مطابق با استانداردهای جهانی
  2. دارای شهرت و اعتبار جهانی
  3. استفاده از مدرن‌ترین ماشین‌آلات صنعتی
  4. استفاده از روش‌های طراحی قالب اکستروژن

لیست قیمت پروفیل درب و پنجره

قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره بر اساس قیمت روز محاسبه می‌شود. در گذشته برای ساخت در و دریچه، میلگردهای مختلف را به یکدیگر وصل می‌کردند. محصول نهایی از نظر اصول مهندسی بسیار ضعیف بود و امکان دوجداره کردن آن نیز وجود نداشت. اما امروزه با وجود پروفیل‌‌های آلومینیوم نسل جدید امکان ساخت درب و پنجره‌های آلومینیوم عایق در برابر سرما، گرما و صدا وجود دارد.

ابعاد درب و دریچه و وزن آن‌ها مستقیما بر قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد. یعنی هر چقدر ابعاد این وسایل ساختمانی بزرگتر باشد، وزن پروفیل‌های مورد استفاده در ساخت آن‌ها بیشتر و در نهایت قیمت آن‌ها بیشتر است. نوع و کیفیت profile آلومینیوم به کار رفته، سطح مقطع قوطی، طراحی باز و بسته شدن درب و پنجره و کیفیت یراق‌آلات نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت متریال مورد بحث هستند. برای مثال قیمت پروفیل‌های درب و پنجره ترمال بریک نسبت به انواع ساده بالاتر است. نوع بیلت (فابریک یا ضایعاتی)، هزینه قالب و هزینه خدمات پوشش‌های سطحی نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی این محصول به حساب می‌آیند.

روی پروفیل‌های خام عملیات سطحی شامل رنگ‌کاری انجام می‌شود. این خدمات پوششی علاوه بر زیبایی موجب افزایش مقاومت قطعات در برابر خوردگی خواهند شد. همانطور که گفته شد، قیمت روش‌های مختلف عملیات سطحی نیز هزینه خرید پروفیل‌های آلومینیومی را تغییر می‌دهند.  

علاوه بر موارد بالا، قیمت متریال مورد بحث متاثر از نوع و ضخامت شیشه مورد استفاده نظیر شیشه دوجداره، تک جداره، سکوریت و غیره است. هزینه نصب نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت پروفیل درب و پنجره به شمار می‌رود. کمک گرفتن از نصابان ماهر و باتجربه به شما کمک خواهد کرد که از پرداخت هزینه‌های دیگر در طولانی مدت بابت تعمیرات، رگلاژ و غیره خلاص شوید.

عکس پروفیل درب و پنجره

امروزه در ساختمان‌های تجاری و مسکونی از انواع درب و دریچه ساخته شده از profile آلومینیوم استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان مدل‌های مختلف در و دریچه را توسط طیف گسترده‌ای از جمله پروفیل آلومینیوم لولایی، کشویی، کرتین وال، ثابت، کشویی لیف اسلاید و غیره ساخت. فریم این قطعات را نیز می‌توان با هر رنگ و سبک خانه‌ای تطبیق داد.

دلایل متعددی برای خرید پروفیل درب و پنجره آلومینیومی برای هر خانه‌ای وجود دارد. در حالی که این  محصولات ظاهری مدرن و زیبا به سازه می‌بخشند، به واسطه ماندگاری و انعطاف‌پذیری بالایشان نسبت به سایر مواد اولیه بهتر هستند. در ادامه تصاویر برخی از انواع profile آلومینیوم درب و پنجره ارائه شده است.

  • پروفیل آلومینیوم پنجره کشویی ساده

پروفیل آلومینیوم پنجره کشویی ساده

  • پروفیل آلومینیوم پنجره لولایی ساده

پروفیل آلومینیوم پنجره لولایی ساده

  • پروفیل آلومینیوم پنجره کشویی ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم پنجره کشویی ترمال بریک

  • پروفیل آلومینیوم پنجره لولایی ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم پنجره لولایی ترمال بریک